19 June 2009

LDP kali keempat

Esok LDP lagi.....dapat lah ilmu lagi..... Nampaknya Kelas Tambahan Tahun 6 tidak dapat dijalankan ...........

17 June 2009

Tiga Hari Selepas Naik Cuti


Cuti dua minggu dah berlalu..... rasa cepatnya masa .....Kelas Tambahan dan Teknik menjawab soalan minggu pertama, Jom Gempur UPSR minggu kedua...


Hari Isnin pertama naik sekolah dah banyak tugas menanti.... yang pasti fail spsk belum tengok lagi,
stok mate separuh jalan.... maklumat murid mesti siap sebelum hari rabu....adus, nak kentut pun macam tak sempat..... tapi demi tugas, demi sesuap nasi, demi rezeki, demi anak-anak, demi amanah, demi kasih sayang, semua tetap dilalui dengan penuh sabar....

Dalam pada kalut tu sempat la pulak makan durian.... apa lagi si Dilah yang rajin tu le dok belah ( tima kaceh daun keladi kak kiah... esok2 bawak le lagi ).... nahi pulak hari ni semut makan tuan.... penuh semut meja, bawak dari rumah menumpang rambutan...(tima kaceh Nahi....selamat le duitku dari beli rambutan.....)


09 June 2009


Kenapa KEMILAU MENTARI......
Allah jadikan bumi ini dengan kebesaranNya....Bulan, Bintang dan Mentari yang menyinari kegelapan.....Semuga KEMILAU MENTARI akan menyinari pembacanya.......

02 June 2009

Diriku

Ada orang panggil samms, ada orang panggil meha, ada orang panggil kak sam, ada orang panggil kak meha, ada murid panggil cikgu meha, ada murid panggil cikgu sameha....semua okey, asal orang tak panggil hoi, hey or apa saja yang tak sepatutnya.....tapi nak beritau lah bahawa nama yang sah ibu bapa beri, dan nama masa akad nikah ialah SAMEHA BT SAIRAN.


WANITA

Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya, akal mengatatakan wanita
Cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya, dan hati mengatakan wanita cantik
atas dasar akhlaknya.



NILAI WAKTU

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah,
menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok
kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda
kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari
segala ketenangan jiwa.



MUHASABAH DIRI



KELUARGAKU



Hadiah Terbaik
Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.
Kepada pasangan -
Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan