22 January 2012

BETON .... biji nangka....





Dulu masa kecil -kecil lagi selalu dengar orang kata "beton".... Tapi malu nak sebut.... ya lah bunyi macam sangat jawa.... sekarang nak sebut pun macam tak terkeluar.....

Dah berpuluh tahun rasanya tak makan biji nangka rebus ni.... entah kenapa tiba-tiba teringin pulak....dalam masa sebulan ni, dah dua kali merebus....Kebetulan buah nangka kat belakang rumah tu berbuah dan masak berturut-turut.....

Jadi buat-buat rajin lah ambil bijinya dan rebus .... apa rasanya ... sedap tu macam biji buah berangan goreng tu lah lebih kurang....So rasa kalau ada yang berhajat carilah biji nangka , rebus secukup empok......


1 comment:

  1. aku pun jawa jugak tapi tak tau dipanggil beton...

    ReplyDelete