13 December 2010

PERJALANAN MENYAHUT PANGGILAN BAITULLAH....

Sebenarnya banyak cerita nak tulis, tapi memang idea tak muncul , maklumlah lebih 45 hari tidak berceloteh dengan Kemilau Ku.... Selama tu lupa sementara dunia komputer, lupa FB , hanya sesekali dengan kamera ....itupun hubby yang bawa sebab orang lelaki tak bermasalah untuk membawa kamera ke dalam masjidilharam...bagi orang perempuan banyak lecehnya habis di raba satu badan...

24 HB OKTOBER 2010....

Di bawah khemah menunggu di Kelana Jaya....hubby, abg jang (abg hubby) dan abah .
kami selepas menukar pakaian ihram selepas solat jamak maghrib dan isyak...

Ku bersama anak bujang Huzaifah dan emak yang turut sama ke Mekah....


Adik lelaki ku, cik ajam dan cik kiah....

Alhamdulillah tiba masa yang dinanti. Kami memulakan perjalanan seawal pukul 12.30... hari ni hari Ahad. jadi untuk mengelakkan kesesakan lalulintas kami keluar awal... Alhamdulillah jalan tidak sesak dan kami sampai awal... Jadi lamalah kami menunggu di Komplek Kelana Jaya... Terima kasih yang tak terhingga kepada, adik2 Ku, abang2 , kakak2 dan adik ipar Ku, saudara mara, sahabat handai dan semua yang hadir sebelum majlis keberangkatan kami ke KL dan seterusnya ke Mekah... Doa dari kalian, Alhamdulillah telah memudahkan segala urusanku disepanjang di Mekah dan Madinah..



25 Oktober 2010. Jam 11.30 pagi waktu Mekah.
foto ini diambil di lapangan terbang Jeddah sementara menunggu untuk di bawa ke hotel penginapan di Mekah.

Alhamdulillah kami selamat sampai di lapangan terbang Jeddah. Penat juga, maklumlah perjalanan memakan masa 8 jam. Kami diberi taklimat dan rehat selama 1 jam sebelum dibenarkan keluar ke kawasan lapangan terbang untuk mengambil barang bagasi.


Inilah gambaran sebenar lapangan jeddah yang semakin moden.....


No comments:

Post a Comment