14 July 2012

TUA DI DUNIA, SEMOGA MUDA DI AKHIRAT.....


" Cikgu cikgu .... cikgu dengan mama saya , mama saya lebih tua kan..... tapi saya tengok cikgu macam lebih tua dari mama saya".

Wahhh tu dioaaa ehhh.... tercengang ku dibuatnya

" Hishhh mana awak tau saya lebih muda dari mama awak...".
" Mama saya kataaa...."

Betapa jujurnya anak ini....

" Okid awak niiii memandai jer tau..... cuba awak tengok cara saya tutup aurat kan berbeza dengan mama awak..... saya pakai baju besar, tudung labuh, saya lipstik pun tak pakai, saya tak ber " make up ", saya sempoiiii jer..... Mama awak pulak bergaya , ber "make up" , begincu merah, pakai seluar jean, t - shirt ketat tentu lah lebih muda dari saya....."

" Nanti ya, saya pakai seksi, seluar jean, t-shirt ketat dan ber " make up " tentu saya lebih muda dari mama awak...."

Si anak murid ni ermmm senyum jer....Beberapa orang kawannya pun menyampuk...." Wah , cikgu nak solek2 nanti hari Isnin....."
He he macam2 depa ni....

" Tak pe lah Okid, saya tak kisah pun kalau awak tengok saya tua... saya dah puas berdandan dan bergaya masa anak dara dulu...Biarlah saya nampak tua di dunia , tapi di akhirat nanti saya nampak muda dan dirahmati Allah...."

Haaaa kan sebijik dah kena....

Itulah hakikatnya anak2 kecil, mereka ni amat jujur.... tidak perlu berkecil hati dengan mereka...Namun beritahu mereka sesuatu yang hak tanpa menyinggung perasaan mereka....

No comments:

Post a Comment