29 November 2013

DAPATAN MESYUARAT BERSAMA GB DAN GPK HARI INI...



Sebenarnya macam tak berdaya untuk menuli kerana terlalu letih... tapi memandang MY Kemilau Mentari ini tempat untuk meluahkan apa yang di rasa tulis lah juga....

Seawal pukul 8 pagi dah sampai di sekolah bersama semua KP Panitia teras dan GB serta GPK. Masalah utama yang dibincangkan adalah kemerosotan keputusan UPSR 2013 yang diluar jangkaan . Bukan sahaja merosot kualiti malahan juga kuantiti. Banyak perkara yang dibincangkan . Panas juga suasananya tapi terkawal dan tidak menyinggung perasaan sesama rakan.

Kesimpulannya....
Mengajarlah dengan ikhlas dan berkasih sayang...InsyaAllah allah akan beri apa yang kita minta . Redha lah dengan apa yang berlaku dan anggap semua adalah ujian Allah yang pasti ada hikmah disebaliknya...
Walaupun peratus matapelajaran Matematik tidak menurun dan jumlah A ramai tetapi ia tidak dapat menyumbang untuk kualiti.
Nampaknya banyak yang kami perlu lakuakn untuk bangkit semula...
Sangat banyakkkk..
Menuerut kata guru besar program adalah untuk 2 tahun , bukan kita merancang yang terbaik untuk 2014 tetapi menjunam semula pada tahun 2015. Jadi perancangan adalah untuk 2 tahun. Yang pasti pihak nazir pasti akan daatang berkampung di sekolah kerana masalah-masalh berikut.

Sabar, tawakal dan redha sahaja lah...

No comments:

Post a Comment